„V předškolním věku jsou děti hravé a mají přirozenou potřebu pohybu, proto je výhodné toho v dobrém slova smyslu využít a vhodným způsobem je ke sportu motivovat. Díky tomu, že dětem ve správnou dobu ukážeme pohyb nejprve jako zábavu, zařadíme do výuky spoustu her, dovádění a proložíme řízené cvičení venkovními aktivitami, umožníme jim, aby si vybudovaly kladný vztah k pohybu zcela přirozeně,“ vysvětluje na úvod Kristýna Přibylová z profesionálních dětských tělocvičen Monkey’s Gym.
Čím větší rozptyl aktivit, tím lepší základ
Ještě před nástupem do školy by se děti měly seznámit s různými druhy pohybu od všeobecného cvičení přes jízdu na koloběžce, kole, lyžích, plavání až třeba po lezení či míčové hry. „Učitelé tělocviku jsou často nemile překvapeni, když dětem na 1. stupni dělá problém jednoduchý kotoul nebo skákání přes švihadlo. Děti, které se tyto základní pohybové návyky včas nenaučí, pak mají snížené sebevědomí, protože nedokážou to, co jejich spolužáci. Ti ale nejsou ,šikovnější‘, jen měli možnost si tyto dovednosti včas osvojit,“ říká Kristýna Přibylová, která je sama maminkou tří sportujících dětí.